[O1] Odpalanie i kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciech_
    Ambiente
    • 2008
    • 164

    [O1] Odpalanie i kąt wtrysku

    Mercury ?
  • Gripen
    Drive
    • 2007
    • 67

    #2
    [O1] Odpalanie i kąt wtrysku

    Witam

    Przyszły chłody i problemy z odpalaniem, trzeba kręcić dłużej, czasami nawet nie zaskoczy, a mrozów jeszcze nie ma. Więc postanowiłem powalczyć.
    Gdzieś tam wyczytałem o ustawianiu kąta wtrysku, znajomy z pracy przyniósł VAG-a i ... no właśnie. Ktoś mi może powiedzieć czy to jest odczyt kąta wtrysku ? A jeżeli tak to co jest grane z tymi cyferkami ?


    Zapłon włączony, ale silnik nie uruchomiony



    A tutaj na uruchomionym silniku



    Jak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ? I czy to w ogóle jest odczyt kąta wtrysku ?

    Dziękuję za uwagi i komentarze.

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Gripen, jak robiłeś te pomiary? Wartość w poz. 2 powinna być ok 056. Na dole po prawej masz TDI Timing i wyskoczy Ci wykres krzywych, ustwaienie powinno być w okolicach lini środkowej czyli wartość ok 056-058.
      Zamieszczone przez Gripen
      Jak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ?
      tak, silnik ma być rozgrzany !

      Komentarz

      • Gripen
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        Zamieszczone przez cysterniarz
        Gripen, jak robiłeś te pomiary? Wartość w poz. 2 powinna być ok 056. Na dole po prawej masz TDI Timing i wyskoczy Ci wykres krzywych, ustwaienie powinno być w okolicach lini środkowej czyli wartość ok 056-058.
        Zamieszczone przez Gripen
        Jak się powinno odczytywać, na pracującym silniku ?
        tak, silnik ma być rozgrzany !

        No tak, czyli o kant tyłka te moje pomiary, jutro w pracy spróbuję jeszcze raz.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Silnik nagrzany przynajmniej 85'C odczytane z VAG-a, wlaczone basic setting i dajemy tdi timing, mamy byc najblizej srodkowej kreski, wtedy wartosc w 2 polu bedzie optymalna. Czasem optymalna to jest 45 a czasem 55, wszystko zalezy od temp silnika i temp paliwa. tdi-timing napisze kiedy jest poprawnie Milego dlubania
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Gripen
            Drive
            • 2007
            • 67

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Silnik nagrzany przynajmniej 85'C odczytane z VAG-a, wlaczone basic setting i dajemy tdi timing, mamy byc najblizej srodkowej kreski, wtedy wartosc w 2 polu bedzie optymalna. Czasem optymalna to jest 45 a czasem 55, wszystko zalezy od temp silnika i temp paliwa. tdi-timing napisze kiedy jest poprawnie Milego dlubania

            No to jeszcze raz, pomiar zrobiony zgodnie z zaleceniami, chyba :szeroki_usmiech







            I jak, do piachu ? :zlosnik:

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Kąt do ustawienia. U Ciebie wychodzi w granicach 51-52 najlepszy Ta żółta kreska z dołu powinna być jak najbliżej niebieskiej

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Gripen, ale silnik masz nie rozgrzany, pod wykresem napis: ENGINE (ECT) NOT WARM ENOUGH.
                Na wykresie dwie białe linie powinny się przecinać w okolicach niebieskiej.

                Komentarz

                • Gripen
                  Drive
                  • 2007
                  • 67

                  #9
                  Zamieszczone przez cysterniarz
                  Gripen, ale silnik masz nie rozgrzany, pod wykresem napis: ENGINE (ECT) NOT WARM ENOUGH.
                  Na wykresie dwie białe linie powinny się przecinać w okolicach niebieskiej.
                  Ile bym go nie nagrzewał to wynik jest podobny

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Gripen, tak czy siak kąt do ustawienia. Przed ustawieniem pompy, radzę Ci auto dobrze rozgrzać, przepałuj go mocniej, bo tu masz pomiary na 80*C. Regulacja będzie pewnie nie za pierwszym razem, chyba że wprawny mechanik akurat wceluje w otimum, a jak nie to trza będzie poprawiać, vagować, poprawiać a auto będzie stygło, wiec jak go podstawisz średnio nagrzanego to o kant dupska pomiary vagiem bo temperatura spadnie do 70-60* i celowanie na ślepo.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Jak stoi na postoju, to trzeba przelaczyc sie na pomiar, wcisnac pedal gazu zeby ustabilizowac obroty na jakies 3tys i co jakis czas mozna przegazowac, odpuscic i auto szybko sie rozgrzeje. Ostatnio jak komus ustawialem, to silnik mial ponad 90'C i nie bylo z tym problemu. Kat wtrysku byl ustawiony idealnie. Troche zabawy jest, bo nie zawsze ustawi sie dobrze od strzalu, ale mozna tego dokonac
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Gripen
                        Drive
                        • 2007
                        • 67

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Jak stoi na postoju, to trzeba przelaczyc sie na pomiar, wcisnac pedal gazu zeby ustabilizowac obroty na jakies 3tys i co jakis czas mozna przegazowac, odpuscic i auto szybko sie rozgrzeje. Ostatnio jak komus ustawialem, to silnik mial ponad 90'C i nie bylo z tym problemu. Kat wtrysku byl ustawiony idealnie. Troche zabawy jest, bo nie zawsze ustawi sie dobrze od strzalu, ale mozna tego dokonac

                        A znajdzie się tutaj jakiś manual ? :wink: :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Nie wiem :szeroki_usmiech

                          Ja to robie tak, zdejmuje oslone rozrzadu, biore grzechotke z nasadka nr 13 i luzuje sruby w srodku (sa 3 i widac, ze mozna tam cos obracac bo sa podciecia) kolka od pompy wtryskowej. Nastepnie obraca albo do szyby, albo od szyby, zakreca, dokonuje kontroli no i tak, az bedzie dobrze. Przesuniecie nawet 1mm powoduje czasem, ze mamy juz za duzo, albo dalej za malo :diabelski_usmiech


                          Bywa czasem tak, ze przekrecenie na max w jedna albo druga (w zaleznosci czy mamy przyspieszony albo opozniony kat wtrysku) powoduje, ze dalej brakuje i wtedy zaczyna sie jazda, bo trzeba obrocic kolo od pompy o 1 zab pod paskiem, a wiec wyzsza filozofia.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Damianjg
                            Rider
                            • 2008
                            • 621

                            #14
                            Proszę manual

                            Komentarz

                            • Gripen
                              Drive
                              • 2007
                              • 67

                              #15
                              Zamieszczone przez Damianjg
                              Ja mam ALH, manual jest do AFN, ale to pewnie nie ma znaczenia, prawda ?

                              Komentarz

                              • Damianjg
                                Rider
                                • 2008
                                • 621

                                #16
                                Prawie identycznie. U Ciebie będą chyba trzy śróby ka kole zębatym do popuszczenia a nie na pompie. I reguluje się śruba wielka na kole a nie pompa
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Tak tu sie luzuje te 3 sruby, i potem za pomoca tej duzej latwiej jest przekrecic w jedna albo druga. Kiedys luzowala sie cala pompe i to nia krecilo.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Gripen
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 67

                                    #18
                                    Do odważnych świat należy, trzeba będzie spróbować. Dziekuję Panowie.

                                    Komentarz

                                    • samtech84
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 988
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Ja też muszę sie pobawić bo rozrząd robiłem i teraz na 2 pozycji mam wartość 78-80.
                                      Może to powodować że silnik bardziej wali czarnym dymem jak się przeciągnie trochę?

                                      Komentarz

                                      • oziemi
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 399

                                        #20
                                        A u mnie jest wartość 63 Zostawić czy sie pobawić? :roll:
                                        Elegance
                                        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                        -------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Wartosc moze byc nawet 42 a bedzie dobrze, zrob jak kolega powyzej i zobacz czy pokrywa sie ze srodkowa linia, a dokladnie czy miesci sie w tolerancji miedzy dolna a gorna kreska.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Zoltar
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 722

                                            #22
                                            Zamieszczone przez oziemi
                                            A u mnie jest wartość 63 Zostawić czy sie pobawić? :roll:
                                            Możesz zostawić
                                            www.soft-car.pl
                                            www.chiptuning-gdansk.pl


                                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                            - Wyłączanie DPF
                                            - Hamownia Obciążeniowa

                                            Komentarz

                                            Pracuję...